Маркетинг, комуникации и иновации
Ролята на маркетинга е да създава потребители за една организация, за да може тя да се развива и да постига възможно най-големи печалби. Има две главни цели – да открои конкурентните предимства на фирмата и да удовлетвори нуждите на потребителите. Свързан е с дейности като привличане и задържане на клиенти, увеличаване на продажби, изграждане на трайни взаимоотношения с потребители, развитие на иновативен асортимент от продукти. Маркетингът разкрива и създава пазарни възможности за фирмите, предпазва ги от заплахите на обкръжаващата среда, помага им да разбират по-добре потребностите на клиентите и да познават конкурентите чрез пазарни проучвания и анализи.
Целта на програмата по „Маркетинг, комуникации и иновации“ е да формира вашите академични познания и практически компетенции в областта на целия маркетингов микс – продукт, ценообразуване, дистрибуция и маркетингови комуникации.
Ако сте ориентирани към хората, детайлите, анализите и резултатите, и изгаряте от нетърпение да научавате за новите тенденции, за да сте в крак с тях, то маркетингът е за Вас.
Като маркетолог вие ще трябва да се справяте с много роли и задачи. С обучението в програмата „Маркетинг, комуникации и иновации“ вие ще разберете какво е маркетинг микс и как фино да настроите неговите елементи в едно балансирано цяло, гарантиращо успеха на всяка организация. Ще усвоите твърди и меки умения, които ще ви отличат като конкурентноспособен маркетингов експерт. Те ще са изключително полезни за вашето успешно кариерно развитие. След приключване на бакалавърската ви степен, вие ще можете да:
Твърди умения:
- Съставяте и провеждате маркетингови проучвания
- Разбирате нагласите, поведението и нуждите на потребителите, действията на конкурентите и условията на средата, в които се развива компанията
- Привличате, създавате и задържате клиенти
- Изготвяте, планирате и реализирате традиционни и дигитални маркетингови стратегии
- Съставяте и провеждате дигитални рекламни кампании в социалните медии (Facebook/Instagram/TIK TOK/LinkedIn), интернет пространството (Google, дигитални медии), както и реализирате традиционни рекламни кампании
- SEO – оптимизация на сайтове и съдържание
- Изграждате и популяризирате конкурентоспособни и отличаващи се брандове – целеполагане, репутация, идентичност
- Генерирате и реализирате идеи за иновативни продукти, добавящи стойност за обществото и създадени да задоволят напълно нуждите на потребителите
- Определяте най-добрите цени за продуктите и най-оптималните места за продажба чрез инструментите на ценовата и дистрибуционната политика
- Увеличавате продажбите
- Създавате и пишете ангажиращо съдържание, съобразено с изискванията на бизнес комуникацията
- Работите с програми като Word, Excel и Power Point
- Говорите чужд език
Меки умения:
- Аналитично мислене
- Креативност и иновативност
- Комуникативност
- Управление на конфликти
- Емпатия и работа в екип
Търсенето на маркетингови експерти от компаниите продължава да расте всяка година. С уменията, които ще получите в бакалавърската програма по „Маркетинг, комуникации и иновации“ вие ще откриете възможности за професионална реализация във всяка една сфера на икономиката и бизнеса в сектори и индустрии като туризъм, образование, финанси, здравеопазване, хранителна промишленост, ресторантьорство, транспорт, мода, красота, изкуство и др. Вие ще можете да работите в областта на маркетинга, връзките с обществеността, рекламата, ивент мениджмънта, производството, търговията и др., като заемате експертни или ръководни позиции.
Има много длъжности и роли, които можете да изпълнявате като маркетолог и част от тях са:
- Бранд мениджър
- Маркетинг мениджър
- Eксперт по маркетинг и комуникация с клиенти
- Експерт по връзки с обществеността, комуникации и реклама
- Консултант в отдели по производство и продажби
- Експерт по маркетинг в социалните мрежи
- Експерт по дигитален маркетинг – SEO, Google Ads
- Експерт по маркетингови проучвания и анализи
През първите две години ще положите основите на икономическите знания и ще започнете да говорите на езика на икономиката и бизнеса.
1-ви курс
- Микроикономика
- Научна етика
- Теория на комуникациите
- Основи на управлението
- Бизнес математика
- Макроикономика
- Основи на правото
- Информатика
2-ри курс
- Въведение в маркетинга
- Бизнес статистика
- Управление на човешките ресурси
- Връзки с обществеността
- Финанси
- Счетоводство
- Език, култура и комуникация в организациите
- Философия / Стопанска история
В трети и четвърти курс ще влезете в ролята на маркетолог. Ще се запознаете с важни маркетингови тактики и инструменти. Ще разработите бизнес проект за конкретна фирма, в който ще приложите на практика всичко, което сте научили до сега.
3-ти курс
- Цифрова икономика
- Потребителско поведение
- Продуктова и дистрибуционна политика
- Невромаркетинг
- Маркетингови проучвания
- Управление на иновациите
- Интегрирани маркетингови комуникации
- Маркетингово планиране и управление на взаимоотношенията с клиенти / Моделиране в маркетинга
4-ти курс
- Право на интелектуалната собственост
- Международен маркетинг
- Ценова политика
- Маркетинг на финансовите услуги
- Бизнес преговори
- Управление на продажбите / Комуникация на сложни данни и знания
- Финансиране на иновациите / Бранд мениджмънт
Успяваме заедно! Помагаме ви да постигнете професионалните си цели и споделяме с вас пътя към вашето усъвършенстване, независимо дали искате да станете по-успешен в кариерата си, да започнете да печелите повече, да смените работната си позиция или пък сферата, в която работите. МВБУ е мястото, което идеално пасва на Вашите стремежи и изисквания, защото Ви предлагаме:
- Програми, напълно разработени и фокусирани върху бизнес потребностите, които ви подготвят да бъдете по-успешни в днешния многофункционален бизнес свят
- Персонално отношение и индивидуален подход
- Сплотена общност от студенти, преподаватели, служители и бизнес партньори, която ви подкрепя, която развива креативността и лидерския Ви потенциал
- Преподаватели с богат практически опит, с които заедно решавате казуси и работите по проекти, свързани с вашите текущи служебни отговорности
- Възможност да изготвите портфолио от проекти, доказателство за практическото приложение на вашите умения, което може да представите пред работодателите при кандидатстване за работна позиция
- Обучение, проектирано да се вмести идеално във вашия график
- Финансова подкрепа под формата на студентско кредитиране, разсрочено плащане на таксите за обучение и стипендии
- Международно признати дипломи и образование без граници
- По време на обучението си вие можете да се възползвате от възможностите на програма Еразъм+ за обучение или практика в чужбина
Форма на обучение: редовна и дистанционна
Продължителност на обучение: 4 години (8 семестъра)
Език на преподаване: български
ECTS кредити: 240
Програмата по „Маркетинг, комуникации и иновации“ отговаря на международните стандарти за обучение и квалификация в областта на маркетинга. В процеса на обучение използваме иновативни и интерактивни методи на преподаване, комбинирани с мултимедийни презентации, дискусии, курсови проекти, възложени от бизнеса, казуси и др. Обучението ви приключва с полагането на държавен изпит. Предлагаме Ви подкрепяща академична среда, която толерира равнопоставеността. Предоставяме ви възможности за практическо приложение на придобитите умения чрез участие в проекти за научни изследвания. С подкрепата на нашия Център за развитие на кариерата ви осигуряваме стажове във водещи бизнес компании и възможности за силно кариерно начало и професионално развитие.
Успешно завършилите програмата получават диплома за висше образование със степен „Бакалавър“ и Европейско дипломно приложение, валидно и признато в цял свят.
Завършилите успешно студенти могат да продължат обучението си в магистърски програми в областта на социалните, стопанските и правните науки. Едно естествено продължение и надграждане на знанията и уменията Ви като маркетолог ще Ви предложи нашата магистърска програма „Дигитален маркетинг“.
Повече за нея и останалите възможности за продължаване на обучението Ви като магистър вижте ТУК .